رسانه های ترکیه گزارش دادند که نیروی هوایی این کشور روز سه شنبه ٢۴ نوامبر یک هواپیمای ناشناس را که حریم هوایی این کشور را نقض کرده بود، سرنگون کرد. روسیه می گوید هواپیمای سرنگون شده یک جنگنده سوخوی ٢۴ و متعلق به این کشور بوده است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان ترکیه از قول منابع نظامی این کشور گزارش داد که هواپیمای یاد شده در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه سقوط کرده است.
 
این شبکه تصاویر یک هواپیما را منتشر کرده که در فضا آتش گرفته و بعدتر در یک منطقه کوهستانی مرزی در نزدیکی منطقه هاتای در جنوب ترکیه متلاشی شده است. بگفته این شبکه، دو خلبان هواپیما با چتر نجات فرود آمده اند.

 خبرگزاری فرانسه گزارش میدهد که احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه بلافاصله بعد از سقوط این هواپیما با رئیس ستاد ارتش و وزیر خارجه این کشور تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفت قضیه را به سازمان ناتو اطلاع دهد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین ضمن پاسخ به سوال خبرنگاران دراینباره که آیا سقوط هواپیمای روسی سوخو 24 باعث تیرگی مناسبات مسکو و آنکارا خواهد شد، گفت: اکنون هرگونه ارزیابی و گمانه زنی تا به دست آوردن منظره کامل حادثه نادرست خواهد بود.

به این دلیل باید صبر کرد. این حادثه بسیار جدی است اما بدون داشتن اطلاعات کامل نمی توان هیچ چیزی را گفت. این درست نخواهد بود 



نظر شما