یکی از سران جنبش حماس در گفتگو با خبرگزاری «معا» اعلام کرد حمایت کنونی ایران از حماس به شاخه نظامی این جنبش محدود می شود.
به گزارش «انتخاب»، روزنامه القدس العربی چاپ لندن در گزارشی به قلم اشرف الهور از غزه نوشت: احمد یوسف از سران جنبش حماس در گفتگو با خبرگزاری «معا» بر ادامه داشتن حمایت نظامی ایران از گردان های قسام شاخه نظامی جنبش حماس تاکید کرد.

احمد یوسف تصریح کرد جنبش حماس برنامه جنگ ندارد اما شرایط سخت کنونی در نوار غزه ممکن است ما را به سمت جنگ غافلگیرکننده و بدون هشدار قبلی سوق دهد. وی بعید ندانست این جنگ سال آینده میلادی رخ دهد.
احمد یوسف درباره روابط کنونی حماس و ایران گفت اختلاف برسر پرونده سوریه همچنان بر روابط دوجانبه تاثیر می گذارد با وجود این، حمایت ایران در حال حاضر به شاخه نظامی حماس محدود می شود. یوسف افزود «ایران همچنان به ارائه حمایت مالی و لجستیکی و نیز آموزش دادن گردان های قسام پایبند است
وی بر توجه حماس به حفظ روابطش با ایران به عنوان یک کشور اسلامی حامی مسئله فلسطین تاکید کرد و بار دیگر افزود پرونده سوریه همچنان مانع بازگشت روابط به حالت عادی می شود. یوسف درباره پرونده سربازان اسرائیلی اسیر حماس گفت حماس به شروط خود برای گشودن پرونده اسیران پایبند است.

*انتخاب

نظر شما