به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد خاتمی پس از ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نظام اسلامی یک امانت است، اظهار داشت: ما آمده‌ایم تا وظیفه خود را انجام دهیم و به نوعی خود را در معرض انتخاب بگذاریم.

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری درباره نظارت بر رهبری در قانون اساسی گفت: در متن قانون اساسی کلمه‌ نظارت نیامده و اگر قانون‌گذار مسئله نظارت را توجه داشت حدود و ثغور را بیان می‌کرد

وی افزود: اگر منظور آقایان از نظارت مچ‌گیری است کمیسیون تحقیق خبرگان در دوره‌های مختلف وظیفه خود را انجام داده و به این باور رسیده که تنها شخصی که شایسته رهبری در شرایط کنونی است حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

خاتمی افزود: این خطاست که نظارت را به معنای مچ‌گیری ببینیم اما باید بگوییم اصل نظارت این است که خوبی‌ها را باید دید و نقطه‌ ضعفی هم اگر هست، بگوییم.

عضو هیات رئیسه خبرگان درباره تشکیل کمیته‌ای در خبرگان رهبری برای انتخاب رهبری گفت: این مسئله چیز تازه‌ای نیست و گروهی از برجستگان خبرگان از کمیسیون اصل ۱۰۹ و ۱۱۱ انتخاب شدند. نه اینکه آن‌ها رهبر تعیین کنند، بلکه کسانی که در مظان رهبری هستند تعیین نموده، راجع به آن‌ها با رعایت مسئله رازداری تحقیق و بررسی میکنند و این اسامی اگر رهبری معظم بخواهند فقط برای ایشان عرضه می‌شود نه دیگران.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: مجلس خبرگان در پی تعیین رهبر در شرایط کنونی نیست و مسئله تعیین رهبری در پی فرمایشی است که از حضرت آقا شنیدم که خبرگان باید چندین رهبر در آستین داشته باشند.

نظر شما