به گزارش شبکه تلویزیونی المنارِ لبنان، توافق برای خروج 2000  تن از تروریست‌های داعش و دیگر تروریست‌های تکفیری از حومه جنوبی دمشق، پایتخت سوریه به حالت تعلیق درآمده است.

بر اساس این گزارش، اجرای این توافق که به میانجیگری سازمان ملل بین دولت سوریه و گروه تروریستی داعش حاصل شده بود، پس از کشته شدن زهران علوش، فرمانده ارشد گروه تروریستی موسوم به «جیش الاسلام»، در روز جمعه متوقف شد.

قرار بود اتوبوس‌های حاملِ تروریست‌ها و خانواده‌هایشان از مناطقِ تحت کنترلِ تروریست‌های تحت فرمانِ علوش به سوی رقه در شمال سوریه، حرکت کنند.

بنا برادعای گروه موسوم به ناظر حقوق بشر در سوریه، مستقر در انگلیس، اجرای این توافق به دلیل «نا‌امن بودن مسیرهای عبور» برای تروریست‌ها ممکن نیست. این گروه همچنین اعلام کرد داعش و سایر گروههای مسلح بر سر مقصد انتقال این افراد به حومه ادلب یا رقه اختلاف دارند.

اجرایِ این توافق یک پیروزی بزرگ برای دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه محسوب می‌شود، چرا که می‌تواند بار دیگر مناطقِ مهمِ حومه دمشق را در اختیار بگیرد.

نیروهای دولتی سوریه در راستای مبارزه با گروههای پیکارجو، سال‌ها این منطقه را تصرف کرده بودند؛ تروریست‌های محاصره شده شامل نیروهای داعش و جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه هستند.

نظر شما