عامر البیاتی، سخنگوی رسمی هیأت علمای اهل سنت عراق از میانجیگری شیخ مهدی الصمیدعی، مفتی اهل سنت این کشور برای لغو حکم اعدام شیخ نمر النمر، روحانی شیعه عربستان خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری الفرات نیوز، البیاتی گفت عربستان سعودی این میانجیگری را پذیرفته به طوری که عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در مکالمه‌ای تلفنی با الصمیدعی از وی برای سفر به ریاض دعوت به عمل آورده است.

به گفته سخنگوی رسمی هیأت علمای اهل سنت عراق، ملک سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان حکم اعدام شیخ نمر را تا مشخص شدن نتایج گفت‌و‌گو با هیأت علمای اهل سنت عراق به تعویق انداخته است.

البیاتی همچنین تصریح کرد عربستان سعودی رویکردی مثبت در قبال این گفت‌و‌گوها اتخاذ کرده است.

دادگاه تجدید نظر عربستان سعودی در اکتبر گذشته حکم اعدام شیخ نمر را تایید کرد.

در همین حال محمد النمر، برادر شیخ نمر نیز از تایید این حکم خبر داده و گفته است دادگاه تجدید نظر پرونده شیخ نمر را برای اجرای حکم اعدام به وزارت کشور ارائه کرده و این وزارتخانه نیز آن را برای تایید نهایی پادشاه عربستان به دیوان پادشاهی عرضه کرده است.

رسانه‌های دولتی عربستان چندی پیش از اعدام قریب الوقوع و جمعی 52 زندانی از جمله شیخ نمر، علی محمد النمر، برادرزادۀ وی به همراه دو نوجوان دیگر به نام‌های عبدالله ظاهر، داوود المرهون در آینده‌ای نزدیک خبر دادند.

*پرس تی وی

نظر شما