جمعیت اسلامی الوفاق بحرین اعلام کرد که بیش از20 درصد بودجه کشور برای تابعیت دادن به بیگانگان و تغییر ساختار مذهبی و جمعیتی هزینه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت ملی و اسلامی الوفاق بحرین، کمیته بررسی و رصد اعطای تابعیت این جمعیت با صدور بیانیه ای افزود: حذف هزینه تابعیت دهی به بیگانگان به عنوان یک اقدام ضد ملی، می تواند مقدمه ای برای گذر از مشکلات اقتصادی و بحران های ناشی ازآن باشد و شبح ورشکستگی را از اقتصاد بحرین دورکند.
در این بیانیه آمده است که بودجه ای که برای تابعیت دهی سیاسی به بیگانگان هزینه می شود می تواند به جای ایجاد فشار معیشتی و تهدیدات امنیتی، در راستای خدمت به کشور و شهروندان صرف شود.
برغم محرمانه بودن شمار تابعیت گرفته ها، آمارهای رسمی نشان می دهد که شمار بیگانگان تابعیت گرفته از بحرین نزدیک 20 درصد بیش از ساکنان اصلی کشور است.
وخامت اوضاع اقتصادی بحرین که ناشی از نبود یک برنامه صحیح و شفاف از طرف حکومت است با تابعیت دهی به بیگانگان پیچیده تر شده است.
حکومت بحرین می خواهد با افزایش عوارض و مالیات و افزایش قیمت ها برای قشر فقیر و ناتوان، از شکست و ناکامی در امور اقتصادی کشور فرارکند.
این یک فرصت و پیام برای تمام خردمندان در بحرین است که عملیات تابعیت دهی سیاسی را فورا متوقف کنند و از پایمال شدن اموال عمومی در طرح های فاجعه بار که با هدف غلبه بر ساکنان اصلی بحرین از شیعه و سنی و تغییر ساختار جمعیتی صورت می گیرد، جلوگیری کنند.
رژیم بحرین درمدت10 سال گذشته برای برهم زدن ساختار جمعیتی این کشور و در اقلیت قرار دادن شیعیان که بیش از70 درصد شهروندان این کشور را تشکیل می دهند تعداد زیادی از اتباع دیگر کشورها را جذب و به آن ها تابعیت بحرینی داده است.
شهروندان کشورهای هند، بنگلادش و پاکستان در این میان بیشترین آمار را در میان تابعیت گرفته ها به خود اختصاص داده اند.

*ایرنا

نظر شما