جریان صدر ساعتی قبل به دنبال عبور مردم از موانع امنیتی و تجمع در مقابل دروازه های منطقه سبز،رسما آغاز اعتصاب نامحدود را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، «کاظم العیساوی» معاون مقتدی صدر رهبری جریان صدری ها، در بیانیه ای اعلام کرد که به دنبال پایان مرحله تظاهرات، امروز(جمعه) رسما مرحله اعتصاب ها را مقابل دروازه های منطقه سبز امنیتی (الخضراء) آغاز کردیم.
وی بیان کرده است که این اعتصاب ها تا اجرای کامل اصلاحات مورد نظر مقتدی صدر ، بدون وقفه ادامه خواهد یافت.
العیساوی همچنین اعتصاب کنندگان را به همکاری و تعامل با نیروهای امنیتی دعوت کرده و به این نکته هم اشاره کرده که عناصری وجود دارند که قصد تخریب اعتصاب مسالمت آمیز را دارند و به همین دلیل همه باید هوشیار باشند.
ساعاتی پیش طرفداران مقتدی صدر خیمه های اعتصاب خود را نیز در حوالی منطقه سبز امنیتی برپا کردند و این درحالی است که دولت عراق به صراحت با این اعتصاب مخالفت کرده بود.
سران گروه های سیاسی نیز خواستار خویشتنداری همه طرف های سیاسی در عراق شده بودند و از جمله شب گذشته (پنجشنبه شب) فواد معصوم رئیس جمهور این کشور با برخی از سران سیاسی از جمله مقتدی صدر تماس برقرار کرده و گفته بود که با عقلانیت و حکمت باید این برهه حساس را مدیریت کرد.
عمار حکیم نیز خواستار خویشتنداری همه جریان ها شده و گروه مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق نیز از همه جریان ها خواسته بود به نظر مرجعیت باز گشته و داوری ایشان را برای حل و فصل مشکلات و اختلافات بپذیرند.
در عین حال بسیاری از شخصیت های و احزاب سیاسی عراق، نگران نفوذ عوامل تروریستی از شرایط ملتهب اعتصابات هستند و امروز اعلام شد که چند نفری از عوامل داعش در میان مردم دستگیر شده اند.
آنها گویا قصد عملیات تروریستی در میان اعتصابی ها داشته اند.

نظر شما