هزاران نفر از عراقی های ساکن بغداد و سایر شهرهای جنوبی و مرکزی، به دعوت مقتدی صدر پاسخ داده و امروز جمعه در منطقه مرکزی پایتخت، از میدان التحریر تا مقابل دروازه منطقه سبز امنیتی، نماز جمعه ای با انبوه نمازگزاران برگزار کردند و صدر دولت را تهدید کرد در صورت عدم بسته اصلاحی قابل قبول تا روز شنبه (فردا) اقدامات جدیدی را به عمل خواهد آورد.

مقتدی صدر در پیامی به نمازگزاران که آن را اسعد الناصری خطیب نماز یکپارچه قرائت کرد، از حیدر العبادی خواسته است یک بسته اصلاحی قابل قبول ملت عراق برای تشکیل دولت تکنوکرات با وزرای جدید و تشکیل دولت تکنوکرات تا فردا شنبه ارایه کند.
وی اضافه کرد: در صورت ارایه این بسته اصلاحی که متضمن انتخاب وزرایی به دور از وابستگی های سیاسی و قومی و مذهبی باشد، ما آن را به صورت مسالمت آمیز تایید خواهیم کرد و اگر پارلمان آن را تایید نکند، با نمایندگان مخالف از طریق شکل دادن اعتراض های گسترده برخورد خواهیم کرد تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
مقتدی صدر درعین حال تهدید کرده که اگر تا فردا شنبه بسته اصلاحی العبادی ارایه نشود، مواضع و اقدامات بعدی را که وی درباره آن توضیح نداده ، اتخاذ خواهد کرد.
این درحالی است که حیدرالعبادی پیش از این گفته بود که ترکیب کابینه آینده را که از شخصیت های تکنوکرات انتخاب کرده ، روز شنبه به پارلمان معرفی خواهد کرد.
در نماز جمعه امروز صدری ها در بغداد همچنین تاکید شده است که فساد و مفسدان، عامل اصلی ظهور داعش و انتشار آن در عراق بوده اند.

*ایرنا

 

نظر شما