وال استریت ژورنال نوشت: «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا با وجود در خواست «رجب طیب اردوغان» در جریان سفر آینده همتای ترکیه ای خود به ایالات متحده، با وی دیدار نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، شماری از رهبران کشورهای جهان، از جمله «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در نشست دو روزه امنیت هسته ای در آمریکا که 12 فروردین آغاز خواهد شد، شرکت خواهند کرد.
با این حال، بر اساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، اوباما درخواست دیدار با اردوغان را رد کرده و گفته است برنامه ای برای دیدار دوجانبه با همتای ترکیه ای خود را ندارد.
گفته می شود اردوغان ممکن است با «جو بایدن» معاون اوباما دیدار کند.
رئیس جمهوری آمریکا در خالی با اردوغان دیداری نخواهد داشت که قرار است در این نشست با «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین، دیدار کند.
ترکیه عضو ناتو به عنوان متحد آمریکا در خاورمیانه شناخته می شود.
با این حال، «مکس هافمن» معاون مرکز توسعه آمریکا در امور امنیت ملی و روابط خارجی، می گوید: کاخ سفید نمی خواهد «اردوغان» احساس کند که در آمریکا از او استقبال می شود.
به گفته هافمن، بستن روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی در ترکیه ادامه دارد و در واشنگتن این اجماع وجود دارد که اردوغان دموکراسی ترکیه را به سود آرمان های فردی اش تباه خواهد کرد.
روزنامه وال استریت ژورنال، نگرانی ها از شیوه برخورد اردوغان با اقلیت کرد در سوریه را دلیل دیگر بی اعتنایی اوباما به رییس جمهوری ترکیه دانسته است.
به نوشته این روزنامه، باراک اوباما در جریان دیدار اردوغان از آمریکا در سال 2013، رییس جمهوری ترکیه را به خاطر تلاش برای صلح با کردها و شکوفایی اقتصادی این کشور ستوده بود.

نظر شما