twitter share facebook share ۱۳۹۵ فروردین ۱۰ 1071

کویت ویزای اقامت بیش از 60 لبنانی را به اتهام ارتباط داشتن با جنبش مقاومت حزب اللهِ لبنان، لغو کرده است.

روزنامه «القبس» کویت به نقل از یک مقام امنیتی اعلام کرد افرادی که قرار است اخراج شوند، می‌توانند یک تا 2 ماه با ویزای موقت برای رسیدگی به امور مالی خود و انجام اقدامات لازم در کویت بمانند.

این منبع افزود با این وجود کسانی که قرار است اخراج شوند و در ردۀ افراد «خطرناک» قرار گرفته‌اند، تنها 48 ساعت برای ترک کویت فرصت دارند.

این روزنامه همچنین به نقل از ژنرال مازن الجراح، دستیار معاون امور گذرنامه و اقامت کویت اعلام کرد این تصمیم به صلاح‌دید شیخ محمد الخالد، وزیر کشور کویت اجرا می‌شود و لغوِ اخراج این افراد تنها با تایید او ممکن خواهد بود.

روزنامه القبس دوم فروردین گزارش کرده بود دولت کویت 11 لبنانی و سه عراقی را به اتهام ارتباط با حزب‌الله اخراج کرده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که شورای همکاری خلیج فارس، 12 اسفند تحت فشار عربستان سعودی حزب‌الله را یک سازمان «تروریستی» اعلام کرد. وزرای خارجه اتحادیه عرب، به جز عراق و لبنان نیز اندکی بعد همین کار را کردند.

شورای همکاری خلیج فارس، شامل عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی، عمان، بحرین و کویت، تا کنون مدرکی دالّ بر صحت اتهامات خود ارائه نکرده است.

عربستان، امارات و قطر خودْ از جمله کشورهایی هستند که به حمایت از گروه های تندرو و تروریست‌ها در منطقه متهم شده‌اند.

عربستان سعودی و هم‌پیمانانش با حضور نیروهای حزب‌الله در سوریه و کمک آنها به دولت بشار اسد، رئیس جمهور این کشور و مبارزه با گروه های تکفیری مخالف هستند.

حزب‌الله می‌گوید کمک به اسد برای ممانعت از سرایت خشونت سوریه به لبنان ضروری است.

نظر شما