twitter share facebook share ۱۳۹۸ تیر ۲۷ 906

پس از اعلام نتایج این نظرسنجی که حاکی از میزان احساسات ضداسلامی موجود در حزب محافظه کار بود، اکنون بوریس جانسون و جرمی هانت که برای تصدی پست نخست وزیری با یکدیگر رقابت می کنند، علاوه بر چالش های متعددی که پیش روی خود دارند باید با اسلام‌هراسی نیز مقابله نمایند.

طبق نظرسنجی‌ انجام شده، تقریباً (40٪) از اعضای حزب محافظه کار بر این باورند که دولت باید از ورود مسلمانان به انگلستان جلوگیری کند. همچنین طبق نظرسنجی دیگری که توسط موسسه  yougov به درخواست کمپین «امید، نه نفرت» انجام شده است، بیش از دوسوم پرسش شوندگان، دروغی را که در بریتانیا در خصوص مسلمانان اشاعه یافته و گفته می شود که بخشی از کشور تحت قانون شریعت اداره می گردد، باور کرده اند.

45% نیز دروغ دیگری را در مورد مسلمانان باور دارند؛ دروغی که بر مبنای آن در بریتانیا مناطقی هست که غیر مسلمانان اجازه ورود به آن را ندارند؛ گفتنی است این ادعای کذب توسط دونالد ترامپ ترویج و تقویت شده است. و اما 39% پرسش شوندگان معتقدند که وجود تروریست های اسلام گرا منعکس کننده خصومت گسترده و عمیقی است که در جامعه مسلمانان بریتانیا نسبت به آن کشور وجود دارد.

حزب محافظه کار 160،000 عضو دارد که از میان آنها، یکی از دو چهره شناخته شده حزب، جرمی هانت یا بوریس جانسون، نخست وزیر آتی انگلیس خواهد شد. این حزب با اتهام اسلام هراسی دست و پنجه نرم می کند و از سوی اعضای ارشد مسلمان حزب مورد انتقاد قرار گرفته است.

ماتیو مک‌گرگور، مدیر برنامه‌ کمپین «امید، نه نفرت» می‌گوید: اعضای حزب محافظه کار، از اعضای دون پایه گرفته تا مقامات عالی رتبه دولت، اسیر دست افسانه‌های نژادپرستانه هستند؛ تقریباً نیمی از آنها دوست ندارند که یک نخست وزیر مسلمان داشته باشند و تنها 8٪ از آنها داشتن نخست وزیر مسلمان را مایه افتخار می دانند؛ جالب آنکه بیشتر آنها وجود احساسات ضد اسلامی و لزوم مقابله با آن را انکار می کنند. از این رو اعضای کمپین «امید، نه نفرت»، در نامه‌ای سرگشاده به دو نامزد منصب نخست وزیری، خواستار تصدیق کلیت این معضل و انجام تحقیقات مستقل برای مقابله با آن شده اند.

در این نامه می‌خوانیم: «به نظر می‌رسد مشکلی جدی در رابطه با اسلام هراسی در حزب محافظه کار وجود دارد. شواهد جمع آوری شده توسط شورای مسلمانان بریتانیا و دیگر سازمان ها و موسسات نشان می‌دهد یک مسئله سیستماتیک در حزب وجود دارد که بر همه‌ی سطوح، از کابینه و بخش مشورتی حزب گرفته تا اعضای عادی تأثیر گذاشته است.»

این نامه هر دو نامزد را وادار به تعهد برای مقابله با این معضل می‌سازد؛ چرا که اسلام هراسی در حزب تنها در صورتی می تواند ریشه‌کن شود که رهبری حزب به انجام اقدامات خاص برای مبارزه با اسلامی ستیزی متعهد گردد. کمپین «امید، نه نفرت» با انتشار این نامه، همچنین خواستار تعریف جامعی از اسلام هراسی شده است.

در پایان این نامه، مدیر اجرایی کمپین، نیک لوئلس، اضافه می کند: زمان روی کار آمدن رهبری جدید برای حزب محافظه کار و برای کشور فرا رسیده است؛ رهبری که با مسئله‌ی اسلام هراسی در حزب مقابله کند و نشان دهد که زعامت واقعی به چه معناست؛ کمپین «امید، نه نفرت» در این امر یاریگر شما خواهد بود.

*مترجم: ط. مکارمی

https://www.mirror.co.uk/news/politics/almost-half-tory-members-want-16905670

نظر شما